Aktuellt

Kontakta gärna oss så hjälper vi dig att hitta vad du söker: info@finnvedsbostader.se

Mar 27

Vi byter affärssystem

Just nu befinner sig Finnvedsbostäder i en spännande utvecklingsfas. Därför byter företaget affärssystem för att hänga med i den digitala utvecklingen. – Det ger oss nya möjligheter att arbeta strategiskt med våra fastigheter och fortsätta ge hyresgästerna hög och trygg service, säger projektledaren Linnea Håkansson.

Övergången är väl förberedd och målsättningen är att hyresgästerna inte ska påverkas när det nya systemet tas i bruk i maj.

Enligt Linnea Håkansson handlar det också om att säkra Finnvedsbostäders engagemang för förbättring och innovation. – Vi arbetar ständigt med olika projekt för att hålla oss attraktiva som hyresvärd, samarbetspartner och arbetsgivare, men också för att vara hållbara på lång sikt. Med det nya systemet blir vi bättre rustade för framtiden, säger hon.

Det gamla systemet hade hängt med i nästan 20 år när leverantören meddelade att det ska avvecklas. Finnvedsbostäders ledning såg chansen att landa i något nytt och bra.

Varför är affärssystemet så viktigt? – Näst efter personalen är det vårt viktigaste verktyg för det dagliga arbetet. Det ger överblick och kontroll på alla fastigheter, hyresgäster, arbetsordrar och fakturor. Vi ser fram emot att få det nya systemet på plats och ta del av alla möjligheter som det erbjuder, säger Linnea.

  

Förändringar för dig som hyresgäst

 

Finnvedsbostäders hemsida byter utseende och får nya funktioner

  • Under tiden vi arbetar med systembytet kan du inte ändra dina kontaktuppgifter via Mina sidor.

Har du bytt namn, adress, telefonnummer eller mailadress? Kontakta oss på info@finnvedsbostader.se eller 0370-48400 så hjälper vi dig att ändra i vårt system.

  • Från 1 maj tills lanseringen av vår nya hemsida, i slutet av maj, kommer det inte att gå logga in på Mina sidor med mobilt Bank ID. Det kommer fortfarande gå bra att logga in med användarnamn och lösenord.

Har du glömt bort ditt användarnamn eller lösenord? Ingen fara, klicka på glömt lösenord så skickas ett nytt till dig.

Behöver du hjälp går det bra att kontakta vår kundtjänst på info@finnvedsbostader.se eller 0370-48400.

 

Möjligheterna att få digital hyresavi blir fler

I samband med affärssystembytet passar vi även på att minska pappersanvändningen för en hållbar framtid och börjar därför skicka hyresavier via Kivra – den digitala brevlådan för post från myndigheter och företag.

För hyresgäster som är anslutna till Kivra kommer vi från aviseringen av juni-hyran att skicka hyresavier till den digitala brevlådan. För dig som ännu inte har Kivra finns andra alternativ. Du kan få din hyresfaktura som E-faktura till din internetbank, via mail, i pappersformat eller betala med autogiro och låta betalningen sköta sig själv. Du bestämmer vad som passar dig bäst. Är du redan i dag ansluten till E-faktura eller autogiro fortsätter det som tidigare.