Aktuellt

Kontakta gärna oss så hjälper vi dig att hitta vad du söker: info@finnvedsbostader.se

Mar 15

Finnvedsbostäder AB är Värnamos kommunala bostadsbolag som genom sitt stora fastighetsbestånd har kapaciteten att erbjuda en variation av bostäder i Värnamo kommun med möjlighet att möta individuella önskemål och krav på boenden. Valfrihet och medbestämmande är viktiga ledord hos företaget. Målet är att underlätta för hyresgästen och alltid ge bästa möjliga service och ge hyresgästen ett utmärkt boende, för ett gott liv. Att arbeta hos Finnvedsbostäder innebär många täta kontakter med hyresgäster, kollegor och entreprenörer vilket bygger på att flexibilitet, servicekänsla, kunnighet och förmågan till egna initiativ är viktiga egenskaper.

Vi söker nu en kombinerad tjänst till vår uthyrning- och kundtjänstavdelning. Tjänsten är ett föräldravikariat till sista augusti 2021 med start omgående där det kommer vara en cirka fördelning på 75% uthyrning och 25% kundtjänst. Tjänsten är placerad i receptionen på Finnvedsbostäders huvudkontor i Värnamo och ingår i marknadsavdelningen.

Uthyrare / kundtjänstmedarbetare, vikariat, heltid

Dina arbetsuppgifter

Uthyrning och kundtjänst är den avdelning som först möter lägenhetssökanden eller ny hyresgäst hos Finnvedsbostäder.

Ansvarsområdet som uthyrare rymmer ett brett fält av uppgifter - allt ifrån uthyrning av lägenheter, garage och p-platser till hantering av omflyttningar, uppsägningar, direktbyten och val av golv och tapeter inför inflyttningen. Uthyraren är också hyresgästens kontaktperson när det gäller praktiska frågor inför flytten kring boendet, renoveringar eller liknande. Som uthyrare arbetar du med hela uthyrningsprocessen, från första ansökan fram till undertecknat hyresavtal. Du måste vara affärsmässig, social och trivas i kontakten med människor. I arbetet ingår även viss marknadsföring av bolaget såsom kampanjer, visningsdagar, invigningar, mässdeltagande och liknande. I tjänsten ingår möten med människor som gäller deras ekonomi, lämplighet och bedömningar av kreditvärdighet.

I rollen som kundtjänstmedarbetare är du en central länk i många av företagets processer med de huvudsakliga uppgifterna att besvara inkommande samtal, besvara infomail, hantera felanmälningar och arbetsorderhantering samt nyckelhantering för hyresgäster.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är driven, engagerad, kreativ, initiativtagande och har hög servicekänsla. Vi tror att du har erfarenhet av service och det är meriterande om du har jobbat inom fastighetsbranschen eller ett liknande arbete där du har haft kundkontakt. Vidare är du självgående, tar ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbetssätt och driver processer vidare. Att arbeta för och tillsammans med andra trivs du med.

Kvalifikationer

Du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Vi arbetar i fastighetssystemet Incit Xpand och vårt mål är att jobba så mobilt och digitalt som möjligt och därför ställs krav på digital mognad. I ditt jobb som uthyrare och kundtjänstmedarbetare har du kontakt med alla typer av människor där det är mycket viktigt att alla behandlas lika oavsett etnicitet, utseende, tro eller sexuell läggning.

Vi på Finnvedsbostäder kan erbjuda dig ett utvecklande och spännande jobb i ett expansivt bostadsbolag där du har stora möjligheter att påverka ditt och vår verksamhets arbete.

Ansökan: Sista ansökningsdag är den 4 april men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. 

Läs gärna mer och ansök via OnepartnerGroup som ansvarar för rekryteringen.

Kontaktperson vid frågor om tjänsten är Alexandra Pepin

Telefon: 0370-510566

Mail: alexandra.pepin@onepartnergroup.se